Bevers installatietechniek klantenportaal

De wereld verandert en behalve dat de klant steeds meer de service kan waarderen, is de klant in de coronaperiode ook steeds meer gericht op de online service. Bevers Installatietechniek heeft met de afdeling Service en Onderhoud een flinke stap gemaakt met een volautomatisch digitaal klantportaal. Klanten vinden daar hun administratieve documentatie en kunnen meldingen doen. Dit niet alleen omdat het een goede service is naar de klanten, maar ook wettelijk is een ander veranderd. Hierdoor zorgt deze digitalisering ervoor dat het logboek altijd bereikbaar is voor de klant.

Het Klantportal als digitaal logboek

Via het Syntess Klantportal kan Bevers Installatietechniek geregistreerde gegevens van installaties uit de administratie delen met haar klanten. Voor koeltechnische installaties biedt dit een extra kans betreffende de zogenaamde logboekverplichting. Het huidige logboek van een koelinstallatie is vaak een hoeveelheid papier in een multomap, die in de buurt van de installatie ligt (of soms niet). In hoeverre dit logboek compleet is, is soms onduidelijk. In deze situatie onderscheidt Bevers zich en ontzorgt de klant volledig.

De wetgeving omtrent de logboekverplichting is vanaf 2013 aangepast en stelt dat de logboekinformatie van een installatie te allen tijde beschikbaar moet zijn. Hoe, dat is vrij gelaten. Hiermee is de toegang geopend tot een digitalisering van dit logboek.